Reţeaua socială este acuzată că atrage reclamă exagerând numărul real de utilizatori activi
Deşi reprezentanţii Facebook se laudă cu un număr de 483 de milioane de utilizatori care intră zilnic pe pagina lor, de fapt, analiştii consideră că numărul persoanelor active pe site-ul de socializare este mai mic. Motivul: persoanele care dau like pe site-urile partenere reţelei sociale nu intră efectiv pe pagina de Facebook şi astfel induc în eroare companiile care îşi fac reclamă. „Nu ştiu cât de corect este acest lucru din punct de vedere al monitorizării. Dacă dai like unei ştiri, nu trebuie să fii luat în calcul ca şi user activ. Practic, tu nu vezi nicio reclamă postată pe reţeaua socială", a spus Barry Ritholtz, de la compania de cercetare Fusion IQ.
Şi jurnaliştii de la „The New York Times" îi dau dreptate lui Ritholtz, aceştia afirmând că Facebook foloseşte termenul de „utilizator activ" mai degrabă ca pe un înlocuitor al cuvântului „implicat". Ma mult, compania Nielsen, care se ocupă de monitorizarea traficului pe internet, a anunţat că în luna decembrie pe Facebook au intrat zilnic, din SUA, 153 de milioane de vizitatori unici, în timp ce calculele făcute de angajaţii reţelei sociale au arătat că pe site au fost 161 de milioane de clienţi unici.
Ţinând cont că piaţa din SUA reprezintă aproximativ 19% din cota Facebook, la nivel mondial înseamnă că reţeaua socială deţinută de Mark Zuckerberg i-a păcălit pe publicitari cu peste 40 de milioane de vizitatori unici din cei 845 de milioane pe care reprezentanţii companiei îi denumesc utilizatori activi lunar. Şi compania comScore a realizat un top al celor care intră zilnic pe Facebook, dar la nivel mondial, afirmând că 296 de milioane de persoane vizitează site-ul.
Facebook dă vina pe metoda de calcul
Reprezentanţii Facebook au spus că nu doresc să comenteze pe această temă,