Romanii isi pot gasi un loc de munca bine platit intr-una din multele institutii ce apartin de Uniunea Europeana, de la pozitii in domeniul secretariatului, de exemplu, la specialisti responsabili cu implementarea legislatiei europene si consiliere.
Posturile cu norma intreaga, pe o perioada nedeterminata, se impart in doua categorii mari: administratori si asistenti.
Pentru a va inscrie in concursurile pentru un post de adminstrator, ce se ocupa cu elaborarea politicilor si punerea in aplicare a legislatiei europene, printre altele, trebuie neaparat sa fiti absolventi de studii universitare cu durata de minimum 3 ani.
De exemplu, Biroului Ombudmanului European este in cautarea unui sef al departamentului de reclamatii, in Strasbourg. In interes de serviciu, postul poate fi mutat in Bruxelles si implica deplasari in Luxemburg si in alte tari din afara Uniunii Europene.
Aceasta divizie este alcatuita din avocati ale caror responsabilitati sunt sa analizeze reclamatiile primite de birou si sa efectueze cercetarile, iar, ca sef al departamentului, veti supraveghea aceasta activitate. De asemenea, veti dezvolta procedurile interne pentru rezolvarea cazurilor, veti oferi consiliere legala si veti conduce propriile cercetari.
Trebuie sa aveti experienta in domeniul legal de cel putin zece ani, dupa absolvirea studiilor in domeniu. Data limita pentru aplicarea la acest post este 9 martie.
Ramanand in domeniul legal, Curtea de Justitie a Uniunii Europene din Luxemburg angajeaza, si din Romania, juristi, care sa ocupe temporar (minimum 12 luni) posturi de administratori pentru efectuarea unor lucrari de studiu, cercetare si documentare. Trebuie sa aveti diploma universitara si o foarte buna cunoastere a dreptului UE, precum si experienta profesionala. In plus, trebuie sa cunoasteti franceza, deoarece veti