Compania aeriană Lufthansa, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală după numărul de pasageri transportaţi, are un nou director general pentru România şi Moldova, în persoana lui Patrick Artiel, care îl înlocuieşte din funcţie pe germanul Stefan Versemann, după un mandat de patru ani.
Belgianul Patrick Artiel a ocupat anterior, în perioada ianuarie 2010-ianuarie 2012, poziţia de director general al grupului Lufthansa (ce include companiile Lufthansa, Austrian, Swiss şi bmi) în Olanda, pe cea de director general al Lufthansa şi Swiss în Olanda din ianuarie 2007- iulie 2010 şi funcţia de director de vânzări al Lufthansa pe Belgia, timp de opt luni în 2005, potrivit datelor de pe platforma linkedin.com.
Oficialii Lufthansa nu au transmis date suplimentare despre noul director general, însă pregătesc o conferinţă de presă în care vor anunţa atât numirea noului director, cât şi numărul de pasageri transportaţi anul trecut şi planurile companiei în România.
Schimbarea de management vine într-un moment în care Lufthansa a anunţat extinderea pe piaţa locală, compania urmând să introducă din iunie anul acesta patru zboruri săptămânal pe ruta Bucureşti-Berlin şi 14 zboruri pe Sibiu-München, dublu faţă de anul trecut.
Decizia de extindere pe piaţa locală a fost luată de Lufthansa după ce în primele nouă luni ale anului trecut compania a anunţat că a transportat cu 20% mai mulţi pasageri din şi înspre România. Cifra exactă privind numărul de pasageri nu a fost făcută publică.
Ultimele date disponibile arată că Lufthansa a transportat 615.000 pasageri în 2010 pe piaţa locală, cu 10% mai mult faţă de anul anterior.
Grupul Lufthansa opera anul trecut din România 140 de zboruri săptămânal, dintre care 97 Lufthansa, 44 Austrian Airlines şi 7 Swiss. Din punctul de vedere al numărului de zboruri operate, pentru com