McDonald’s a înregistrat în prima lună a acestui an o creştere a veniturilor de 6,7%, în principal datorită consumului sporit în S.U.A.Veniturile obţinute din restaurantele americane deschise de cel puţin 13 luni au crescut cu 7,8%. Asia, Orientul Apropiat şi Africa au crescut cu 7,3%, iar în Europa, veniturile McDonald’s au crescut cu 4%.
Piaţa americană reprezintă pentru cel mai mare restaurant fast-food aproximativ 31% din totalul veniturilor. Însă cea mai mare piaţă pentru McDonald’s este Europa –veniturile obţinute aici înseamnă 40% din totalul veniturilor, notează CNBC.
Citeste aici mai multe despre piaţa McDonald's
Veniturile înregistrate în ianuarie sunt cu 6,5% mai mari decât se aşteptau analiştii. Calculul a fost efectuat pentru restaurantele deschide de cel puţin 13 luni, astfel încât exclude influenţa asupra veniturilor a vânzărilor restaurantelor deschise recent sau închise.
Lanţul de restaurante continuă să atragă consumatorii atenţi la buget. În al patrulea trimestru, McDonald’s a înregistrat o creştere a venitului net de 11%. Venitul net a ajuns la 1,38 miliarde de dolari (echivalentul a un miliard de euro), preţul unei acţiunii fiind de 1,33 de dolari, mai mare decât 1,29 dolari, cât estimaseră analiştii.
Veniturile McDonald’s au crescut cu 10%, ajungând la 6,82 miliarde de dolari (aproximativ 5 miliarde de euro), mai mult decât estimarea de 6,81 miliarde de dolari.
În România, primul McDonald’s a fost deschis în 1995. Acum există 63 de restaurante în 21 de oraşe. 27 dintre restaurantele McDonald’s din România sunt în Bucureşti. Are peste 3.500 de angajaţi şi zilnic aproximativ 140.000 de clienţi.