* (Interviu cu domnul Ovidiu Ghiman, Director Executiv Strategie şi Comercial Rezidenţial, Romtelecom)
Reporter: Cum caracterizaţi anul 2011, din punctul de vedere al afacerilor?
Ovidiu Ghiman: Într-un context economic general incert, Romtelecom a reuşit să aibă succes cu câteva mişcări strategice în 2011, aşa cum a fost lansarea noilor pachete de produse, care au avut succes peste aşteptări. Pachetele de produse sunt considerate de clienţi elemente cheie în oferta de comunicaţii şi divertisment - TV, internet, voce - pentru că răspund foarte bine tuturor nevoilor unei gospodării. În plus, colaborarea cu Cosmote România ne-a permis să completăm portofoliul de servicii oferit clienţilor cu voce mobilă şi internet mobil. Spre exemplu, clienţii Romtelecom şi Cosmote se bucură de mai bine de un an de tarife similare indiferent dacă vorbesc în reţea sau între cele două reţele, ceea ce poate să însemne chiar cost zero, în funcţie de tipul de abonament.
Din perspectiva rezultatelor financiare, Romtelecom a înregistrat o scădere în venituri de 3,6% în trimestrul al treilea faţă de trimestrul al doilea din 2011, în timp ce numărul de linii de voce a scăzut cu numai 1% în trimestrul al treilea faţă de cel anterior din 2011. Această scădere a veniturilor a fost însă parţial generată de o modificare a politicilor contabile de recunoaştere a veniturilor anticipate şi de o schimbare în politicile comerciale. Dacă excludem aceşti doi factori, veniturile similare au scăzut cu 0,26%, rezultat aproape similiar cu cel din trimestrul anterior.
În schimb, baza de clienţi de internet broadband şi TV a crescut cu aproximativ 17% şi, respectiv, 20% faţă de trimestrul al treilea al anului anterior, în linie cu strategia de a trans-forma Romtelecom într-un furnizor complet de servicii de telecomunicaţii. La data de 30 septembrie 2011 numărul de unităţi generatoare de v