La aproape patru zile de la oprirea ninsorii, multe din străduţele dintre blocurile Capitalei au rămas necurăţate. Porţiunile cu gheaţă şi zăpadă îi încurcă atât pe şoferi cât şi pe pietoni, în timp ce reprezentanţii firmelor de deszăpezire spun că şi-au făcut treaba. Cât de repede ar fi trebuit curăţate arterele de circulaţie secundare? Răspunsul diferă de la un sector la altul, iar de dispoziţia primarului general puţini îşi aduc aminte.
Municipalitatea a stabilit câteva reguli după care ar trebui făcută deszăpezirea în Bucureşti, iar dacă acestea ar fi aplicate toate străzile din Bucureşti ar trebui acum să fie curate ca în palmă, fără nicio urmă de zăpadă sau de gheaţă.
Prin dispoziţia nr. 27/2011 a primarului general s-a stabilit ca pe arterele care intră la urgenţa 1 (străzi principale, cu transport în comun, obiective importante etc.), deszăpezirea să înceapă imediat după începerea ninsorii şi să se termine în cel mult patru ore de la oprirea precipaţiilor.
Imediat după ce se încheie curăţarea arterelor principale, se intră pe cele secundare pentru care este dat termenul de patru ore pentru a fi deszăpezite. Al treilea pas este încărcarea zăpezii şi transportarea acesteia la locurile de depozitare, activitatea care ar trebui finalizată în termen de opt ore de la începere, conform dispoziţiei nr. 1415/2010.
Faptul că nu s-au respectat aceste termene a fost constatat şi ieri de inspectorii municipalităţii care au atras atenţia că nu au fost lucrate corespunzător arterele secundare şi trotuarele asumate de firme prin programele de deszăpezire şi combaterea poleiului.
Sectorul 1
Unul dintre cei mai supăraţi primari pe modul în care s-a făcut deszăpezirea a fost Andrei Chiliman care a amendat firma Romprest cu 20.000 de lei pentru slaba prestaţie de la începutul acestei săptămâni.
Edilul a mai dispus ca pre