Criza isi arata coltii in toate domeniile existentei umane. Un astfel de domeniu, in care criza isi spune cuvantul cu varf si indesat, este cel al achizitiilor auto.
Romanii nu au renuntat la achizitiile de masini, dar cumpara tot mai putine. Cel putin, unii dintre noi. Pentru altii insa, viata merge inainte si chiar mai bine, cel putin la capitolul automobilistic. Econtext va arata cum au evoluat achizitiile de masini in ultimii ani. Dar din alta perspectiva! Mai precis, cati romani si-au cumparat masini incepand cu anul 2007 si pana in 2010.
In plus, realizam aceasta prezentare pe ocupatii: somer, salariat, patron, lucrator pe cont propriu (PFA), agricultor, pensionar, alt statut. Cu alte cuvinte, cati someri, salariati, patroni, pensionari, etc. aveau masini in 2007 si cati aveau in 2010. Cum a evoluat numarul de someri, patroni, salariati, etc., care sunt posesori de masini, in acest interval de timp.
Cati si-au mai luat masina in acest timp! Si avem vesti bune, dar si vesti rele. Astfel, cei mai napastuiti au fost patronii, pe cand somerii si lucratorii pe cont propriu (PFA) par sa fi fost cei mai putin afectati. Cei mai multi posesori de masini se afla in randul patronilor. In anul 2010, 80,3% dintre patroni detineau masini. La polul opus, agricultorii stau cel mai prost: doar 12,9% dintre fermieri au masini.
Totusi, nu trebuie sa ne bucuram prea tare pentru patroni, caci nu totul este roz. Patronii au avut cel mai mult de suferit de pe urma crizei. Daca ne uitam mai indeaproape la date, vom observa ca, in anul 2009, 83,5% dintre patroni aveau automobile. Iar aceasta rata a scazut la 80,3% in 2010. Este cel mai drastic declin. Si nu au fost multe scaderi! Altfel spus, patronii au fost cei mai afectati de criza, multi dintre acestia fiind nevoiti sa-si vanda masinile pentru a supravietui. Dar iata aici cati someri, salariati, patroni, pe