Sherif Ussama, directorul general al low-costului Blue Air, controlat de omul de afaceri Nelu Iordache, spune că operatorul a înregistrat anul trecut un business de 149 mil. euro, în scădere cu 9%, rezultate pe care le consideră "încurajatoare", în condiţiile în care a derulat o restructurare în intervalul 2010-2011.
Blue Air, în trecut una dintre companiile aeriene cu politică agresivă de dezvoltare, ceea ce i-a permis mărirea anuală a numărul de pasageri până la maximul de 1,7 milioane de pasageri în 2009, şi-a anulat un an mai târziu toate zborurile pe rute interne şi ulterior a returnat patru avioane companiei de leasing cu care lucra. Mai mult, procesul de restructurare a presupus şi tăierea din programul de zbor pe timp de iarnă curse spre Lisabona, Paphos, Torino şi alte destinaţii.
"După selecţia naturală care a avut loc pe piaţa aeriană, cred că supravieţuitorii sunt în siguranţă acum. Suntem aici să spunem că Blue Air este în siguranţă şi chiar are planuri de extindere. Ne aşteptăm să ne creştem afacerile cu 3-4% anul acesta", a spus el.
Declaraţiile şefului Blue Air, aflat pentru prima dată în faţa presei în acest an, au loc în condiţiile în care la nivelul european a avut loc prăbuşirea unor companii de linie regulată precum Spanair şi Malev. "În urma restructurării suntem pe drumul cel bun, rezultatele de anul trecut sunt încurajatoare", a spus Sherif Ussama.
Blue Air a transportat sub 1,5 milioane pasageri anul trecut, în condiţiile reducerii capacităţii de zbor cu 15%, potrivit oficialilor companiei, care au transmis că datele auditate vor fi gata în martie.
Concurenţă acerbă pentru primele locuri
Concurentul principal, low-costul Wizz Air, a transportat anul trecut 2,7 milioane de pasageri, în timp ce compania aeriană de stat Tarom a bifat 2,19 milioane pasageri.
După ce în 2009, Blue Air bifa 1,7 mili