TIMISOARA. Banii pe care ii aduna Primaria Timisoara la bugetul local din publicitate nu ajung nici macar pentru plata societatilor care trebuie sa deszapezeasca orasul in sezonul rece. In 2011, specialistii din primarie abia au adunat 268.590 de lei din publicitatea temporara pentru mesh-uri, in timp ce in 2010 au strans 450.220 de lei, potrivit reprezentantilor de la Biroul Autorizare, Publicitate si Comert din cadrul municipalitatii. Pana si Aradul, un oras de cateva ori mai mic decat Timisoara, a adunat la buget mult mai mult, aproape 500.000 de lei, din reclame in anul 2011, potrivit Corinei Draghici, purtator de cuvant al municipalitatii aradene.
Mai mult decat atat, legislatia le pune bete in roate responsabililor din Primaria Timisoara, care nu pot amplasa reclame in oras de capul lor. O noua Lege a publicitatii ar putea scadea cu mult veniturile, in conditiile in care aceasta introduce o serie de restrictii privind publicitatea stradala, precum dimensiunile suporturilor publicitare permise, interzicerea publicitatii pe arbori, pe monumente si pe monumente istorice, pe cladirile institutiilor publice sau in intersectii, dar si privind atribuirea spatiilor prin licitatie publica.
In Timisoara oricum este interzisa inca din anul 2009 afisarea de panouri pe cladirile istorice sau la 50 de metri de intersectii. Potrivit fostului sef al Serviciului de Publicitate si Comert din cadrul Primariei, Adrian Ilin, este permisa insa publicitatea pentru institutiile de cultura pe cladirile monumente istorice cu aviz de la Directia pentru Culte, Cultura si Patrimoniu Cultural National. Noua lege ar face-o insa interzisa. In fond, Timisoara nu castiga bani din publicitate si nu stie sa-si vanda spatiul public.
”In momentul in care ingradesti un privat de a se dezvolta, nu e in regula. Municipalitatea ar trebui sa sustina orice privat, sa ii acorde o