De la pizza cu 1 leu la excursii la Roma la jumătate din preţ, braşovenii le achiziţionează online, cu ajutorul voucherelor. Acesta este viitorul comerţului, spun reprezentanţii site-urilor, care au ajuns să vândă şi implanturi mamare, iar în viitor vor negocia chiar şi apartamente în ansambluri rezidenţiale.
În urmă cu ceva timp, românul nici nu ştia să pronunţe corect termenul voucher. Acum, numai în Braşov există peste 15.000 de utilizatori de internet care îşi programează excursiile, ieşirile de vineri seara sau vizitele la cosmetică în funcţie de ofertele zilnice ale site-urilor de tip discount. Asta, deşi site-urile de profil au intrat pe piaţa locală în urmă cu un an. „Moda provine din Statele Unite. Acolo a fost o euforie generală. Este o modalitate de promovare care a revoluţionat piaţa globală. Încrederea s-a creat pe parcurs, începând cu oferte care n-au fost mari din punct de vedere financiar: 1 RON la biliard, pizza la 5-6 RON”, ne spune Constantin Enea, agent vânzări profitam.ro.
Cine şi cât câştigă
Sistemul funcţionează destul de simplu: portalurile de oferte obţin de la diferiţi agenţi economici sau operatori de servicii o reducere substanţială – între 50 şi 90% la anumite produse şi servicii. Ofertele sunt postate pe portaluri şi ajung în căsuţele de mail ale internauţilor, sub formă de „ofertă zilnică”. Printre cele mai întâlnite sunt tratamentele cosmetice, care costă 40 de lei, în loc de 200, pizza la restaurant, cu 8 lei, în loc de 15, sau excursiile în ţară sau în străinătate, la 50% din preţ. „Am intrat pe ele. Sunt super bune. Mi-au plăcut ofertele cu 7 lei pizza sau reducerile la spa şi cumpărături. Eu am luat pentru pizza”, ne spune Simona Şerban, în vârstă de 21 de ani.
„Cam 100 de clienţi noi au fost”
La fiecare voucher cumpărat, site-urile câştigă un procent de 20-50% din valoarea lui. Ofertan