Echipa companiei canadiene Cirque du Soleil a creat, la complexul Romexpo, un mic oraş, pe mai multe niveluri, unde se spală rufe, se vopsesc pantofi şi se serveşte mâncare, în culisele primului spectacol pe care trupa îl susţine în România şi care aduce un omagiu ideii de metropolă - "Saltimbanco".
Dacă este vorba de Cirque du Soleil, pretendenţii la un loc în echipa care este crème de la crème a artei circului trebuie să fie ordonaţi, disciplinaţi, pregătiţi să asculte indicaţiile la milimetru, pregătiţi să vadă un oraş diferit în fiecare săptămână şi să fie gata să îşi împacheteze recuzita în câteva minute, pentru drum.
Miercuri după amiază, înaintea primului spectacol de la Bucureşti, patru artişti, doi băieţi şi două fete, repetă numărul de bungee. Văzut din afară, exerciţiul pare o joacă de copii. Artiştii se ridică şi coboară, într-un zbor amuzant, pentru a atinge, în final, un trapez cu care să se apropie unul de celălalt, să îşi înlănţuiască mâinile într-un cerc, deasupra scenei. Prima ratare este întâmpinată cu râsete şi înjurături în engleză şi franceză.
Artiştii sunt selectaţi de e o echipă specială din Montreal
Câţiva bărbaţi trag de corzi, pentru a ridica artiştii în aer la nivelul cerut. Antrenorii le dau indicaţii celor de sus, iar în culise se află echipa tehnică - "motoraşul" care funcţionează la fel indiferent de ţara în care se află, temperatura de afară şi rata inflaţiei din locul unde se susţine spectacolul.
Pantofii artiştilor sunt vopsiţi în atelierele din spatele cortinei, echipamentul este spălat în maşinile aduse cu trupa, sala de sport aşteaptă să fie populată, iar costumele şi măştile stau cuminţi în cutiile lor - cu etichete pe care sunt scrise numele posesorului şi personajul pe care îl interpretează acesta -, aranjate într-un stil care l-ar face gelos pe orice obsesiv-compulsiv.
Directoare