Mihai Razvan Ungureanu• Autostrada Iasi - Targu Mures a intrat in atentia noului premier desemnat, Mihai Razvan Ungureanu, care include in programul sau de guvernare lansarea procedurii de selectie a unui parteneriat privat • Proiectul primei autostrazi care va traversa judetul Iasi a stagnat la etapa studiului de fezabilitate de mai bine de doi ani
De departe cea mai importanta investitie in infrastructura rutiera a judetului Iasi, Autostrada Iasi - Targu Mures a reintrat in atentia autoritatilor. Dupa ani de proiecte, sugestii si un studiu de fezabilitate plin de obstacole, proiectul autostrazii care va trece prin Iasi a devenit din nou o prioritate. In programul de guvernare al premierului iesean proaspat desemnat, Mihai Razvan Ungureanu, la capitolul de infrastructura si transport, lansarea procedurii de selectie a unui parteneriat privat este mentionata ca o directie de actiune. Proiectul autostrazii a fost promovat intens la sfarsitul lui 2009, cand studiul de fezabilitate a fost impartit pe trei tronsoane, intre companiile Iptana, Inocsa si Search Corporation. La acea vreme, cele mai optimiste scenarii prezentau kilometri buni de autostrada finalizati pana in 2013. Investitia in autostrada Targu Mures - Iasi - Ungheni se afla, momentan, in etapa studiului de fezabilitate. Tronsonul pentru care inca se intocmeste acest studiu este Ditrau - Targu Neamt, de care se ocupa firma Iptana, pentru suma de 3,8 milioane de lei.
Lungimea totala a autostrazii este de 310,30 km. Aceasta se va intersecta la Targu Mures cu Autostrada Transilvania. In judetul Iasi, ea va traversa 19 localitati, pe o distanta de 96 km, fiind necesara exproprierea a 900 de hectare de teren de la 2.900 de proprietari. Intregul proiect va costa aproximativ 6,14 miliarde de euro si va fi realizat in parteneriat public - privat.
Mihai Razvan Ungureanu• Auto