Scurt ghid de evitare a trucurilor de marketing prin care magazinele determină clienţii să cumpere mult şi scump
Este bine cunoscut faptul că supermarketurile şi-au dezvoltat de-a lungul timpului un vast arsenal de trucuri pentru a-şi determina clienţii să cumpere cât mai mult. Fiecare dintre noi a căzut în capcană, conştient sau nu. De curând, am fost la Lidl. Mai mult din curiozitate, pentru că şi-a făcut faima că are cele mai mici preţuri. Nu fac reclamă magazinului, pentru asta există servicii specializate. Ce am observat, însă: preţurile produselor de pe rafturi nu sunt afişate sub produs, ci deasupra lui. Biscuiţii X, ambalaţi în pachete de 500 g, afişează sub produs preţul Y. Oferta pare extrem de tentantă. Dacă eşti mai atent însă, îţi dai seama că preţul Y este de fapt pentru biscuiţii X, ambalaţi în pachete de 250 g, care se află pe raftul de jos. Preţul corect pentru biscuiţii ambalaţi în pachete de 500 g este afişat deasupra raftului cu acest produs. Dacă eu am 1,78 m şi abia am observat preţul, vă daţi seama la ce înălţime este afişajul. „Aşa procedăm la toate magazinele noastre din România şi din Europa, este politica noastră. Este adevărat că am avut câteva reclamaţii, dar asta numai din cauză că oamenii nu sunt atenţi. Magazinul este organizat standard. Clientul ajunge prima dată la rafturile cu dulciuri şi termină cu cele de cosmetice şi detergenţi. În ce priveşte aşezarea pe raft, Lidl începe cu mărcile proprii şi continuă cu cele mai cunoscute mărci şi produsele cele mai vândute. Furnizorii noştri înţeleg că avem propria politică de dispunere a mărfurilor în magazin şi nu facem rabat de la ea“, a precizat Dan Palage, directorul regional de vânzări al Lidl România.
Reguli de aliniere a mărfurilor pe rafturi
Alt magazin deschis de curând în Bănie este hipermarketul Auchan, în incinta ElectroputereParc. Ca toată lumea,