Veniturile obţinute din operaţiunile europene au crescut cu 11,4% în ultimul trimestru al anului trecut comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010 pentru un grup de 39 de companii americane incluse în indicele bursier S&P 500, scrie The Wall Street Journal.
Creşterea este mai lentă decât cea înregistrată în Europa la începutul anului trecut şi mai mică decât avansul de 13,1% al veniturilor totale ale aceloraşi companii în ultimele trei luni din 2011. Publicaţia americană atenţionează însă că este foarte probabil ca aceste companii să se confrunte cu mai multe probleme în această regiune, care reprezintă o piaţă-cheie.
Creşterea sugerează că reducerea cheltuielilor guvernamentale, retrogradarea ratingurilor şi incertitudinea din zona euro nu au paralizat comerţul transatlantic. Vânzările din Europa au reprezentat 24,8% din totalul veniturilor companiilor analizate, în scădere uşoară de la 25,2% în ultimele trei luni ale anului 2010.
Unele branduri americane importante au anunţat o consolidare surprinzătoare a poziţiei financiare în Europa, în pofida crizei financiare care a determinat creşterea somajului la peste 10% în zona euro. În Europa, veniturile producătorului de echipamente grele Caterpillar au crescut cu 31%, iar constructorul de motociclete Harley-Davidson a înregistrat o cotă de piaţă record în al patrulea trimestru.
De asemenea, McDonald's a anunţat că veniturile sale din Europa s-au majorat cu 9%, în condiţiile în care avansul la nivel mondial a fost de 10%, şi a raportat vânzări solide în Germania, Franţa, Marea Britanie şi Rusia.
Cu toate acestea, multe companii americane au acuzat probleme în Europa. Producătorul de componente industriale Parker Hannifin a anunţat că vânzările şi profitul diviziei internaţionale au fost mai mici decât a estimat.
Veniturile din vânzările europene de echipamente şi din contractele de