FIRUL DECIZIILOR. Angajaţii CFR au fost informaţi despre viscol, abia după ce trenul a plecat din Galaţi spre Bucureşti. Din cauza lor, peste 400 de oameni au avut de suferit. Sursa: VLAD STĂNESCU
S-ar putea spune că toţi cei aproape 400 de pasageri din trenul Galaţi- Bucureşti au plecat luni cu "Trans-siberianul", nu cu un regional românesc.
Asta dacă e să te iei nu după condiţiile oferite, ci după cât timp au petrecut pe drum şi prin ce zăpezi s-au trezit.
A durat vreo două zile ca să se întoarcă, de fapt, de unde au plecat. Destinaţia Bucureşti a rămas undeva în zare, dincolo de un munte de zăpadă întâlnit pe şine, undeva pe lângă localitatea buzoiană C.A. Rosetti, unde trenul a rămas înzăpezit luni.
Mecanicii au decis să tragă trenul la nodul feroviar Făurei. Unde vagoanele au şi rămas, urmând un joc al nervilor. Peste încă o zi, după ce călătorii epuizaţi, călcând pe gunoaie, stresaţi şi mai mult nemâncaţi, abia mai ştiau de ei, CFR le-a hotărât soarta şi a întors trenul la Galaţi, sau pe rute ocolitoare.
Decizia de a lăsa trenurile să circule, în condiţiile de cod portocaliu de zăpadă, a fost de fapt consecinţa unui şir de decizii luate în cadrul CFR. EVZ a desfăcut "ghemul" ordinelor date care au dus la situaţia de coşmar.
NIMENI NU-ŞI ASUMĂ VINA
De ce a plecat trenul din gară
Trenul a fost lăsat să pără sească gara din Galaţi, deoarece CFR Călători nu avea informaţii de la CFR SA, compania care administrează infrastructura feroviară, din care să reiasă că linia ar fi închisă şi că există suluri de zăpadă de câţiva metri în apropiere de Făurei.
Cel puţin asta susţin reprezentanţii CFR Călători. În lipsa unor astfel de date nu existau motive pentru care operatorul feroviar de călători să reţină trenul în Galaţi. ”CFR SA ne-a anunţat că linia nu mai este practicabilă abia când trenul a trecut de Făurei. Noi ştiam că s