În aprilie 1985, în încercarea de a revitaliza brandul, compania Coca Cola a uimit milioane de oameni cu decizia de a schimba formula celebrei băuturi. Reacţiile negative ale oamenilor au apărut imediat după lansarea noii băuturi. Reprezentanţii companiei au decis să reintroducă vechea reţetă în mai puţin de trei luni de la lansarea celei noi.
Auzind vestea insuccesului Coca Cola, directorul Pepsi, Roger Enrico, a fost în extaz.
A trimis următoarea scrisoare angajaţilor şi colegilor săi:
“Vreau să vă transmit sincere felicitări.
După 87 de ani în care ne-am privit ochi în ochi, celălalt tocmai a clipit.
Coca Cola îşi retrage produsele de pe piaţă şi se „rebrand-uieşte” astfel încât să „semene mai mult cu Pepsi."
Poate că au realizat ceea ce mulţi dintre noi ştiau de foarte mult timp: Pepsi are gust mai bun decât Coca Cola
Oamenii care au probleme tind să ia decizii disperate...şi va trebui să ne ţinem ochii pe ei.
Dar, pentru moment, victoria are un gust foarte dulce, şi trebuie să sărbătorim. Vom declara sărbătoare vinerea asta.
Bucuraţi-vă!
Roger Enrico
President, Pepsi-Cola USA”
Un pic de "istorie cola":
Coca-Cola a fost considerată întotdeauna o companie tradițională, care a pus foarte mare preţ pe vechile valori familiale promovate în micile oraşe din Statele Unite ale Americii. Formula acestei băuturi a rămas aceeaşi încă din anul 1886, fiind păzita sub cele mai înalte norme de securitate.
O cu totul altă imagine a promovat compania rivala, ai cărei reprezentanţi erau supranumiţi „tinerii şi neliniștiţii de la Pepsi”. Aceștia si-au propus sa devină brandul celor tineri și la moda. Au pătruns pe piața la sfârșitul anilor ’60 și cu toate ca intrarea lor s-a făcut cu mare tam-tam, la sfârșitul ani