Vodafone, numărul doi pe piaţa locală de telefonie mobilă, a încheiat anul calendaristic 2011 cu venituri din servicii de 670 mil. lire sterline (circa 800 mil. euro), în scădere cu aproximativ 3,6% faţă de anul precedent, potrivit datelor din raportul financiar al grupului britanic.
Grupul Vodafone nu publică veniturile totale pentru subsidiara din România, care sunt mai mari pentru că includ şi încasările din vânzarea de echipamente sau cartele sim, spre exemplu.
Numărul de clienţi ai operatorului la finele lui 2011 era de 8,327 milioane, cu 1,5 milioane mai mic decât în urmă cu un an. Din această scădere grosul este reprezentat de segmentul de cartele preplătite, al căror număr s-a diminuat cu peste două milioane. Explicaţia stă în campania Vodafone de a deconecta, de-a lungul anului, cartelele inactive, în schimbările făcute în metodologia de raportare, dar şi în decizia operatorului de a nu mai oferi cartele sim gratuite.
"Numărul de cartele prepaid este semnificativ mai mic ca urmare a întreruperii distribuţiei gratuite de SIM-uri, o activitate care creşte artificial baza de clienţi. Şi de acum înainte, vom continua să ne asigurăm că oferim cât mai multă valoare utilizatorilor noştri şi în niciun caz nu vom creşte în mod nefiresc numărul clienţilor", a declarat Inaki Berroeta, directorul executiv al Vodafone.
Compania a avut în trimestrul trei al anului fiscal 2011/2012, încheiat pe 31 decembrie 2011, venituri din servicii de 167 mil. lire sterline (aproximativ 200 mil. euro), în scădere - pe baze comparabile - cu 2,5 % faţă de anul precedent, potrivit datelor din raportul financiar al grupului britanic.
Datele arată că de la trimestru la trimestru rata de scădere a veniturilor Vodafone s-a îmbunătăţit, ajungând de la -6,6% în trimestrul ianuarie-martie 2011 la -2,5% în trimestrul menţionat din anul 2011 (octombrie-decembrie 2011)