Vânzările de autoturisme au înregistrat în luna ianuarie a acestui an o scădere de 21% faţă de perioada similară a anului trecut, la un nivel de aproape 3.500 de unităţi, conform statisticilor jucătorilor din piaţa auto.
Scăderea vine în contextul în care în luna ianuarie a anului trecut programul "Rabla" 2010 era încă funcţional, în timp ce anul acesta nu mai era în vigoare un program de casare.
La nivelul întregii pieţe declinul vânzărilor de autovehicule a fost mai accentuat, de peste 25%, la puţin peste 4.000 de unităţi, în contextul în care vânzările de vehicule comericale au scăzut cu 50% la nivelul lunii ianuarie, de la peste 1.000 de vehicule anul trecut, la aproape 600 luna trecută.
Astfel, protestele şi situaţia politică din prima lună a anului nu au afectat la fel de mult precum lipsa unui program "Rabla", potrivit jucătorilor din piaţă.
Persoanele juridice au făcut piaţa
"Anul acesta vom vedea o reechilibrare a pieţei. Estimăm o creştere în special pe segmentul de flote şi utilitare, dar sperăm şi la o revenire pe retail, dar aceasta depinde de programul "Rabla", a spus Thomas Dubruel, directorul general al Renault Commercial Roumanie. Compania gestionează vânzările pe piaţa locală a mărcilor Dacia, Renault şi Nissan.
Potrivit lui Dubruel, "în ianuarie 2012 grosul vânzărilor a fost reprezentat în primul rând de către persoanele juridice. Din acest motiv, avem nevoie de de un program «Rabla». Fără acesta piaţa ar fi foarte slabă".
Creşterea ponderii persoanelor juridice explică şi faptul că două dintre cele trei mărci premium, Audi şi Mercedes-Benz, au intrat în top zece branduri cu cele mai mari vânzări, toate cele trei înregistrând şi creşteri ale vânzărilor de până la 64%. Mai mult, în timp ce podiumul a rămas constant, Dacia fiind pe primul loc cu aproape 900 de autoturisme, urmat