Ce au în comun Regina Marii Britanii şi basistul trupei Sex Pistols? La prima vedere, doar un simplu trenci. În spatele piesei-emblemă stau însă mai bine de 150 de ani de tradiţie împletită cu inovaţie.
Indiferent cât eşti de îndrăgostit de soare sau cât de tare crezi că iubeşti căldura (mai ales după aproape o lună de ger năprasnic) nu poţi să nu iubeşti sunetul ploii sau dimineţile înceţoşate, când aburul ceaiului se ridică peste străzile pavate cu istorie ale Londrei. Poate că numele Burberry ne duce cu gândul la tradiţia şi standardele atemporale pentru care britanicii sunt cunoscuţi ca fiind atât de...ei bine, britanici. Însă, aşa cum stă scris pe logoul cu cal şi călăreţ al companiei (Prorsum - în latină, înainte), inovaţia a devenit o adevărată forţă care a împins istoria brandului pe trei secole.
În 1856, tânărul Thomas Burberry, de numai 21 de ani, căpătase deja o oarecare notorietate după ce inventase un material dens, impermeabil, ţesut din bumbac, inspirat de pelerine purtate, la acea vreme, de fermierii şi ciobanii britanici. Acesta, fost ucenic de negustor de pânzeturi şi materiale textile, şi-a deschis un magazin în Basingstoke, în Hampshire. Practic, firele de lână sunt supuse unui tratament care le face impermeabile înainte ca ele să fie ţesute într-un material.
Preferat de capetele încoronate
Nu este deloc o exagerare să spunem că materialul, numit gabardină, era revoluţionar. Uşor şi rezistent, pardesiul din gabardine propus de Thomas a devenit, în câţiva ani, cunoscut simplu ca „burberry-ul", potrivit pentru orice fel de vreme şi pentru orice colţ de lume. Cuvintele „Adu-mi burberry-ul din cuier" au fost rostite deopotrivă de maharaji şi doctori de ţară - Regele Edward al VII-lea al Marii Britanii era deseorit zărit purtând ceea ce, în timp, va purta numele de trenci.
Conştient de minunile promovării, Thomas s-a asig