Compania United Romanian Breweries Bereprod (URBB) a inregistrat in 2011 o crestere de 6% in volum a vanzarilor cumulate pe cele trei piete pe care este prezenta – bere, bauturi racoritoare si apa minerala -, fata de anul 2010. Cresterea este mai mica decat cea estimata de companie la inceputul lui 2011.
“La inceputul anului 2011 am estimat o crestere a volumului de vanzari cu 10%, chiar daca urma un an dificil din punct de vedere economic, cu provocari pe toate pietele pe care activam. Stiam ca setarea unor obiective optimiste te ajuta sa evoluezi intr-o directie pozitiva, si iata ca incepem anul 2012 tot pe un trend crescator”, a declarat Hezy Ovadia, presedintele URBB.
Aceasta crestere de 6% a volumelor se traduce la nivelul cifrei de afaceri a companiei printr-o majorare de 8% fata de anul anterior.
Rezultatele inregistrate se datoreaza in special cresterii cu 7% in volum a vanzarilor de bere si a cresterii cu 46% fata de anul anterior a brand-ului Bilbor pe segmentul apelor minerale.
Cota de piata a URBB pe segmentul bere a crescut in 2011, ajungand la aproximativ 11%, conform estimarilor companiei.
Vanzarile de bere au reprezentat 83% din totalul volumului de vanzari la nivel de companie, iar marcile de bere din portofoliu cu cele mai mari cresteri procentuale inregistrate in 2011 sunt Skol si Tuborg.
Exportul a continuat sa creasca si in 2011, depasind cu 40% volumul din anul precedent si reprezentand peste 3% din vanzarile de bere ale companiei.
Marca Carlsberg, care s-a repozitionat in 2011 la nivel international, a inregistrat rezultate de vanzari similare cu cele din anul precedent, in conditiile scaderii segmentului de bere super-premium. Ca urmare a repozitionarii si noii strategii de comunicare a brandului, a doua jumatate a anului 2011 a adus o crestere procentuala de peste 10% fata de anul anterior.