FĂRĂ CĂUTARE. Cinci modele comercializate anul trecut în România nu și-au găsit nici măcar un client. Alte șapte abia au convins fiecare câte unul.
1 /.
Alături de poveștile de succes, mai mici sau mai mari, piața auto locală furnizează, în fiecare an, și întâmplări mai puțin fericite.
Din puzderia de modele oferite de comercianții de mașini noi se aleg nu doar câștigătorii, ci și învinșii. Cei care nu sunt aleși de nimeni. Sau de aproape de nimeni.
Cinci modele comercializate anul trecut în România nu și-au găsit nici măcar un client. Alte șapte abia au convins fiecare câte unul. Mai bine de treizeci de game care s-au regăsit în oferta dealerilor au adunat, timp de douăsprezece luni, cel mult cinci clienți. De căciulă.
Potrivit statisticii Asocțiației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), modelele Citroen C6, Lancia Ypsilon (vechea generație), Lexus GS, Lexus LS și Maserati Quattroporte au încheiat 2011 exact așa cum l-au și început: cu cifra zero pe coloana rezervată rezultatelor la vânzări.
N-am luat în considerare evoluțiile modelelor din portofoliile mărcilor americane Chrysler, Jeep și Dodge, din cauza absenței acestora de pe piață o bună bucată de vreme – situație dictată de schimbarea importatorului local.
Șapte modele au evitat ”la mustață” contrapeformanța de a termina anul ”pe zero”, dar faptul că au avut, fiecare, câte un client, nu trebuie perceput, în niciun caz, drept o reușită.
Hyundai Genesis Coupe, Infiniti EX, Mini Coupe, Fiat Freemont, Porsche Cayman, Chevrolet Camaro și Citroen C-Zero formează un grup cât se poate de eterogen, strâns unit însă în jurul ideii de nereușită. Cel puțin în 2011, după cum indică APIA.
Electricele și hibridele, eșec pe linie
Nu numai Citroen C-Zero a fost un model electric cu o prestație profund neconving