Utilizarea sumelor alocate de Guvern pentru eliminarea efectelor generate de calamităţi este realizată fără licitaţie, prin atribuire directă conform legii, iar decizia este luată în comitetul judeţean pentru situaţii de urgenţă, a declarat, pentru MEDIAFAX, ministrul Internelor, Gabriel Berca.
Potrivit ministrului, nu este nevoie de un act normativ care să prevadă acest fapt, pentru că legislaţia actuală este acoperitoare, iar decizia de a declara situaţie de urgenţă este la îndemâna administraţiei publice locale.
"Comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţă se întrunesc şi stabilesc localităţile afectate de diverse calamităţi, precum inundaţii sau, cum este în cazul nostru, înzăpeziri de acest gen, iar decizia comitetului este acoperitoare pentru a utiliza Ordonanţa 34, care are un alineat special ce prevede faptul că sumele care se acordă pentru înlăturarea efectelor calamităţilor nu mai trec prin procedura de licitaţie, ci prin încredinţare directă, priorităţile fiind stabilite de comitet. Deci, actuala situaţie decisă la nivelul unui comitet pentru situaţii de urgenţă la nivel judeţean este acoperitoare pentru a utiliza eventualele sume care pot veni din partea Guvernului pentru a ajutora sinistraţii", a spus Berca.
Ministrul Internelor a precizat că neînţelegerile apărute în judeţul Vrancea au drept cauză necunoaşterea legislaţiei, precum şi confuzia dintre stare de urgenţă, situaţie de urgenţă şi stare de alertă. De asemenea, el a spus că prefectul are calitatea de preşedinte al comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă, preşedintele consiliului judeţean are calitate de vicepreşedinte, iar decizia este luată în urma analizei făcută împreună cu toţi membrii acestui comitet.
"Noi, în comitetul naţional pentru situaţii de urgenţă, am stabilit să se încheie procesul verbal pentru situaţii de urgenţă la nivel judeţean în care