Renault si-a ales, probabil, cel mai prost moment pentru a-si inaugura fabrica din Tanger, in Maroc, iritarea francezilor fiind la cote maxime deoarece, dupa relocarea in Romania, compania a mai dus o mare parte a productiei in afara Frantei.
Cu trei luni inainte de alegeri, cand punctul central al campaniilor electorale este expresia "Fabricat in Franta", Carlos Ghosn, directorul general al Renault, si regele Mohammed VI au inaugurat uzina contructorului in Melloussa, la vreo 30 de kilometri de Tanger, unde se vor fabrica 340.000 de masini, pana in 2013, potentialul maxim fiind de 400.000.
Dupa fabrica din Pitesti, grupul si-a facut, iata, o alta baza in afara Frantei, pentru constructia de masini low cost, vandute sub brandul Dacia in toata Europa, comenteaza analistii Le Figaro.
"La inceput, am calculat ca 85 la suta din productia uzinei va fi exportata in Europa de Vest, noile produse fiind special concepute pentru clientii acestei regiuni. Dar aceasta cota ar putea scadea putin, daca cererea din pietele locale, din Egipt sau Orientul Mijlociu, vor depasi estimarile", a explicat un reprezentant al Renault.
In total, compania a investit 1,1 miliarde de euro in fabrica din Tanger. Aici se vor asambla trei tipuri de masini. Grupul mizeaza din plin pe monovolumul Lodgy, al saptelea vehicul din gama low-cost, care va vedea lumina zilei in aprilie - mai. Acest model ar trebui sa aiba un succes fulgerator in Frata, urmand a fi oferit la un pret sub 10.000 de euro, potrivit lui Tunc Basegmez, directorul uzinei, adica de doua ori mai putin decat Renault Scenic (21.000 de euro).
De asemenea, in Maroc se va fabrica si un vehicul utilitar de talia modelului Kangoo, ce va fi lansat patru luni dupa Lodgy, precum si masina care va inlocui Longan-ul, in 2013.
Ce reprosuri i se aduc producatorului