Cei 116 kilometri dintre Piteşti şi Sibiu vor înghiţi mare parte din fondurile europene care vor fi alocate transporturilor în perioada 2014-2020. Vom avea însă un drum care va traversa munţii.
Estimată la puţin peste trei miliarde de euro, autostrada Sibiu- Piteşti ar urma să fie scoasă la licitaţie în acest an.
Deşi iniţial se avansa ideea unui parteneriat publicprivat, fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat că finanţarea va fi asigurată din fondurile europene care vor fi alocate României în perioada 2014 - 2020.
Toate strategiile ministerului dau ca sigură finalizarea celor 116 kilometri în 2016. Realizarea acestei secţiuni din coridorul IV va consuma, însă, mare parte din banii europeni care revin transporturilor în următorul exerciţiu bugetar al UE, ceea ce înseamnă că alte proiecte vor fi amânate, precum 202 kilometri din Autostrada Transilvania şi circa 100 de kilometri dintre Târgu Neamţ şi Ungheni.
Proiecte ignorate
O a doua variantă pentru a trece munţii este Comar nic-Braşov, auto stradă pe care autorităţile vor să o prelungească până la Făgăraş, rupând astfel 48 de kilometri din Autostrada Transilvania.
Proiectul, care se vrea realizat prin concesiune, zace în sertarele Companiei de Autostrăzi. Nu este singurul. La nouă luni de la realizarea licitaţiei pentru tronsonul doi al autostrăzii Timişoara- Lugoj, nu există încă un contract semnat.
Cea mai aşteptată inaugurare a anului este a tronsonului Bucureşti- Ploieşti a cărui construcţie a început în urmă cu cinci ani.
Tronsonul Moara Vlăsiei- Ploieşti ar trebui finalizat până în aprilie, în timp ce termenul pentru realizarea celor 19 kilometri dintre Bucureşti şi Moara Vlăsiei este 5 octombrie.
Tot în acest an ar trebui să se dea în folosinţă primii 17 kilometri de autostradă dintre Deva şi Orăştie şi primii 10 kilometri din Timişoara-Lug