Într-un interviu acordat GdS, Sabin Cornoiu, şeful Serviciului Public Salvamont Gorj, explică modul în care instituţia pe care o conduce s-a dezvoltat în ultimii ani şi a devenit una dintre cele mai apreciate la nivel de judeţ şi de ţară, precum şi de ce zona turistică Rânca poate aduce servicii de imagine Gorjului şi Olteniei.
GdS: De cât timp conduceţi Serviciul Public Salvamont?
S.C.: Am făcut parte dintre cei care au înfiinţat această echipă în anul 1985. Am parcurs toate etapele posibile: aspirant, salvator montan, şef de echipă, iar din 1993 am început să coordonez activitatea Centrului Salvamont Gorj. Din 1996, după schimbarea cadrului legislativ şi trecerea la activitatea de salvare montană cu profesionişti, am devenit director al noii structuri - Serviciul Public Judeţean Salvamont Gorj, Consiliul Județean Gorj fiind primul în ţară care a înfiinţat acest serviciu cu personalitate juridică. Am pregătit foarte multe generații de salvatori montani pe plan național. Prin natura funcției mă ocup direct de pregătirea permanentă a salvatorilor pe care îi coordonez și de 11 ani particip la congresele mondiale ale CISA IKAR, forul de salvare montană la nivel internațional, fiind membru în comisia tehnică, fapt ce îmi permite să am acces la ultimele descoperiri și cercetări în domeniu, pe care le transpun în activitatea Salvamontului din România.
GdS: Care au fost cele mai dificile intervenţii?
S.C.: Foarte multe elemente intervin în stabilirea gradului de dificultate al unei acţiuni: condiţiile atmosferice, tehnica de salvare, gradul de încărcare psihică, durata acţiunii etc. Cred că cea mai dificilă din punct de vedere tehnic a fost acţiunea de recuperare a doi scafandri speologi morţi în peştera de la Izverna. S-a lucrat timp de zece ore numai în peşteră, în costume de scafandru, în apă de 3-4 grade Celsius, fiind necesar trans