Pictura şi sculptura îşi dau mâna în aceste zile, într-o perfectă armonie, la Palatul Şuţu, din centrul Capitalei. Două maniere diferite, dar complementare, spun o nouă poveste despre obiecte, despre peisajul citadin, dar şi despre satul tradiţional românesc şi eroii lui.
Muzeul Municipiului Bucureşti (Palatul Şuţu) găzduieşte, în perioada 1-14 februarie, expoziţia „Dialoguri Vizuale”, a pictorului Ion Gîtlan şi a sculptorului Constantin Sinescu.
„Este viziunea mea despre zonele prin care am călătorit şi am lucrat. În general, lucrările prezintă peisaje, de la centrul vechi al Bucureştiului până la ultimul cătun unde am realizat lucrări”, spune pictorul Ion Gîtlan, cunoscut în lumea artistică pentru sensibilitatea faţă de detaliu atunci când surprinde ceva din scurgerea timpului în peisajele sale citadine, dar şi în viaţa tăcută a caselor vechi din satele româneşti, ce dezvăluie acea dimensiune atemporală a existenţei românului.
Expoziţia mai include şi un perimetru dedicat memoriei Elisabetei Rizea, eroina de la Nucşoara. „M-am gândit la un monument de moralitate al omului simplu, care nu a putut fi înfrânt, în ciuda tuturor opresiunilor la care a fost supus. Aşa am făcut portretul Elisabetei Rizea, eroina de la Nucşoara, însă nu numai chipul eroinei m-a inspirat, ci şi drumurile pe care ea le parcurgea pe jos pentru a-şi ajuta fraţii”, mai spune pictorul, care a adus la Muzeul Bucureştiului portretul româncei care a luptat, alături de fraţii săi, împotriva instaurării regimului comunist, după cel de-al doilea război mondial. Elisabeta Rizea (1912-2003) din Nucşoara – Argeş a fost torturată în temniţele comuniste, însă nu a cedat, când puţini ar fi reuşit să reziste. A fost atârnată cu părul de un cârlig şi bătută până la pierderea cunoştinţei. A fost pur şi simplu scalpată în puşcărie.
Era nepoata ţărănistului Gheorghe Şută, ucis de Securit