Bugetele de comunicare scad dar cerintele clientilor cresc, astfel ca agentiile incep sa selecteze si sa se uite atent la pitch-urile la care participa. Si asta in conditiile in care nevoia de economisire afecteaza calitatea serviciilor, iar simpla participare la licitatie necesita timp si pregatire.
Despre ce asteapta agentiile de la companii, dar si despre criteriile de selectie ale acestora, DailyBusiness.ro a consultat mai multi actori implicati in piata.
Ioana MucenicIoana Mucenic, managing partner al agentiei de servicii integrate Pastel, observa o presiune mare pe bugete, care surclaseaza calitatea propunerilor.
"De multe ori, am vazut extrem de multe cerinte pentru un buget prea mic pentru a le putea realiza la o calitate optima", a adaugat reprezentanta Pastel.
De aceeasi parere este Bogdan Lupu, general manager al agentiei de publicitate Violet, care sustine ca in prezent, clientii verifica mai atent oferta financiara a agentiilor, existand o deschidere mai mica in a aloca bugete "din principiu".
Si asta pentru acestia ca sunt mult mai apasati de responsabilitatea obiectivelor.
La randul lor, companiile cauta din partea unei agentii "o siguranta, sa se asigure ca noii lor parteneri au capacitate de implementare, ca nu sunt subdimensionati ca echipa, ca au suficient timp sa aloce proiectelor", considera Ioana Mucenic.
Ea a adaugat ca aceasta nevoie a companiilor, de a se asigura ca exista o echipa capabila sa implementeze in timp scurt, a fost resimtita mult mai puternic dupa 2009.
"Sigur, e normal, dupa o perioda de disponibilizari, dar este incredibil cat de mult conteaza acest lucru uneori", a adaugat reprezentanta agentiei Pastel care are in portofoliu companii precum Kraft Foods, Unilever Food Solutions sau L'Oreal.
"Chimia", primul criteriu de alegere