Oficiul Naţional pentru Registrul Comerţului a anunţat că din 6 februarie noul sistem informatic permite înfiinţarea unei firme în termen de trei zile, cu parcurgerea celor trei etape - înregistrarea cererii de înmatriculare, soluţionarea cererii de înmatriculare şi eliberarea documentelor prevăzute de lege.
Începând cu data implementării noului sistem informatic integrat, în perioada 6-9 februarie inclusiv, s-au înregistrat la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale un număr de 32.613 cereri (rezervări de denumire, înmatriculări, înregistrare de menţiuni, depuneri şi menţionare acte, certificate constatatoare, furnizare de informaţii, alte tipuri de cereri), reprezentând o creştere de aproximativ 62% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
* Formalităţi simplificate
Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, ONRC şi ANAF au dispus măsuri pentru simplificarea formalităţilor administrative, astfel încât, începând tot din 6 februarie, cererile de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social sunt preluate de oficiile registrului comerţului odată cu cererile de înregistrare având ca obiect înmatriculări/schimbări de sediu social şi vor fi transmise administraţiilor finanţelor publice, alături de actele doveditoare ale dreptului de folosinţă, astfel cum au fost depuse în susţinerea cererilor de înregis-trare adresate oficiilor registrului comerţului.
Consecinţa directă a acestor măsuri o reprezintă faptul că perioada aferentă tuturor formalităţilor necesare înfiinţării unei firme se comprimă integral în termenul de 3 zile. Prin urmare, solicitanţii nu se mai adresează administraţiilor finanţelor publice, pentru obţinerea certificatelor pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social şi a adeverin