În cadrul vizitei la Uzina Renault din Tanger, jurnaliștii au putut fotografia monovolumul Dacia Lodgy în mai multe etape de fabricare. De la secția Presaj, unde bucățile de tablă iau forma aripilor, a ușilor, a capotelor etc., la Caroserie, unde forma mașinii prinde contur, la Vopsitorie și apoi la linia de montaj unde sunt adăugate toate piesele care formează produsul finit.
Mai jos vă prezentăm câteva imagini din cadrul procesului de fabricare a Daciei Lodgy la Uzina Renault din Tanger, Maroc.
Fabrica Renault din Tanger a fost inaugurată joi, 9 februarie. Aici vor fi produse modelul de familie Lodgy şi un mic vehicul utilitar, care va fi disponibil şi în versiunea de vehicul de persoane.
Reprezentanţii Renault estimează că anul acesta la fabrica din Tanger vor fi produse 60-70.000 de maşini, capacitatea aceasteia urmând să crească la 170.000 de autovehicule, iar odată cu punerea în funcţiune a celei de-a doua linii de producţie, din 2013 capacitatea uzinei se va extinde la 400.000 de unităţi pe an.
Lodgy va fi produs în Maroc întrucât fabrica Dacia de la Mioveni lucrează la capacitate maximă. Dacia Lodgy este fabricată în proporţie de 40% cu piesele din Maroc, iar restul de 60% din componentele folosite sunt furnizate din România, Spania şi Franţa.
"În Tanger, o parte din furnizori vor fi cei cu care deja lucrăm în Casablanca. Am lucrat şi cu furnizori locali. Unii dintre furnizorii prezenţi la Piteşti ni se vor alătura, mai ales pentru producţia unor piese mari", a spus Arnaud Deboeuf, Director Program Entry.
Printre componentele importate se numără motoare pe benzină şi cutii de viteze produse la Mioveni şi motoare pe motorină, produse în Spania, precum şi alte componente fabricate în Franţa.
Modelul de familie Lodgy a intrat în producţia de serie pe 21 ianuarie 2012, cadenţa fiind