“Nu te lega de nava care se scufundă”, este sfatul pe care solistul formaţiei Radiohead, Thom Yorke, îl oferă trupelor tinere.
În opinia lui Yorke, este o simplă chestiune de timp până când industria muzicală se va destrăma, arată un articol al The Telegraph.
Vânzările propriu-zise de muzică sunt în declin, iar suspiciunile cu privire la securitatea financiară şi lipsa de control asupra formatelor online în creştere au afectat industria mai bine de un deceniu.
Atunci de ce este Martin Goldschmidt, co-fondatorul casei de discuri independente Cooking Vinyl atât de optimist? Se întreabă autorul analizei The Telegraph. "Fantastică!" este evaluarea pe care o face stării de sănătate a celor două afaceri ale sale, precum şi perspectivele pentru casele de discuri independente în general.
Desigur, optimismul lui se datorează mult loviturii pe care a dat-o când a semnat cu trupa The Prodigy în 2007. Când albumul din 2009 al trupei, "Invaders Must Die", a devenit cel mai bine vândut album al anului lansat de o casă de discuri independentă din Europa s-a schimbat norocul Cooking Vinyl.
"Banii din aceste vânzări încă trec prin conturile noastre", spune Goldschmidt. "Înainte de asta începusem să intrăm la apă", recunoaşte el.
În 2009, cifra de afaceri de 10,5 milioane de lire pentru Cooking Vinyl, incluzând şi ramurile de marketing şi distribuţie, a fost recordul anului în afaceri.
Anul trecut, o cifră de afaceri de 7,6 milioane de lire a reprezentat o îmbunătăţire faţă de 2010, iar compania şi-a îmbunătăţit profitul brut în fiecare an începând din 2008. Contractele includ The Cranberries, Groove Armada şi chiar Marilyn Manson.
Cum a reuşit casa de discuri, veche de 26 de ani, din vestul Londrei să atragă trupa The Prodigy? Răspunsul ar putea fi o modalitate contrariantă pentru artişti, manageri şi afacerile casel