Atunci când nu îi ceartă pe greci că nu ştiu cum să-şi scoată ţara din recesiune, Nicolas Sarkozy se comportă de parcă ţara lui ar sta pe o mină de aur. Dezvăluirea îi aparţine parlamentarului francez René Dosière, care a publicat o carte despre cheltuielile mai-marilor Franţei, pentru ca oamenii să ştie pe ce se duc banii lor. Pentru a nu risca să-şi deranjeze stomacul sensibil cu nişte mâncăruri oarecare, la Palatul Èlysèe se cheltuiesc zilnic 12.000 de euro doar pe mâncare. Şi, cu un asemenea meniu fin, nici vinul de zi cu zi nu poate fi unul oarecare, invitaţii delectându-se numai cu Crozes-Hermitage, de 200 de euro sticla. Parcul auto al Palatului Èlysèe este şi el unul de-a dreptul incredibil, Sarkozy având la dispoziţie nu mai puţin de 121 de maşini. Numai combustibilul costă peste 330.000 de euro pe an, iar asigurările îi mai sărăcesc pe contribuabilii francezi cu cel puţin 120.000 de euro. Marea gaură în bugetul preşedinţiei din Hexagon o reprezintă călătoriile lui Nicolas Sarkozy, care petrece în avion cel puţin
24 de ore pe săptămână şi ia în delegaţii şi 300 de oameni.
Or, fiecare dintre aceste ore înseamnă un minus de circa 300.000 de euro. În plus, banii se duc şi pe alţi membri ai familiei Sarkozy, cum a fost recentul caz cu fiul său cel mare, Pierre, după care a trimis un avion şi o echipă de medici în Ucraina, pentru că se simţea rău. Toată această intervenţie a tatălui îngrijorat a costat 30.000 de euro, a mai dezvăluit Dosière. Dacă delegaţiile lui Nicolas Sarkozy presupun nişte costuri ameţitoare, concediile au şi ele nevoie de un sac fără fund. Spre exemplu, pentru o excursie la Saint-Quentin (la 150 de kilometri nord de Paris) s-au cheltuit 422.000 de euro, iar o alta, de două ore şi jumătate, la Ain (aproape de Lyon), a costat 850 de euro pe minut. Aritmetica se dovedeşte a fi dureroasă, pentru că, una peste alta, Nicolas Sark