Costurile cu exproprierile inceteaza sa mai fie o cauza pentru saracirea bugetului de stat, datorita scaderii pietei imobiliare si noii grile de evaluare a terenurilor. Cu cat se ieftinesc insa autostrazile?
Anca Boagiu, fostul ministru al Transporturilor, a spus, referitor la noua lege a exproprierilor, ca folosind noua grila de evaluare a terenurilor, costurile cu exproprierile au scazut de 20 de ori.
"Anul trecut, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a avut alocate 445 milioane lei, inainte de intrarea in vigoare a legii. Din aceasta suma, compania a folosit 24 milioane. Aici este diferenta, dar mai e de lucrat, intrucat mai sunt smecherasi care gasesc cate o portita", a spus fostul ministru al Transporturilor, citat de Mediafax.
Expertul imobiliar Ion Radu Zilitsteanu apreciaza afirmatia ca fiind "putin ciudata". El admite insa ca in anumite cazuri punctuale poate fi posibila scaderea de 20 de ori a costurilor cu exproprierea.
sursa: tirmagazin.ro
Zilisteanu a mai explicat ca despagubirile pentru expropriati se fac la valoarea de piata. "Daca proprietarul este nemultumit, poate contesta pretul in instanta. Se realizeaza o expertiza, in urma careia rezulta valoarea terenului", a explicat expertul imobiliar.
Potrivit acestuia, din punct de vedere al pietei imobiliare, influenta scaderii costurilor cu exproprierile nu ar fi prea mare. Si asta pentru ca piata terenurilor este foarte jos, atat la nivelul preturilor, cat si la nivelul tranzactiilor in unitate de timp.
Altfel stau insa lucrurile cand scaderea costurilor cu exproprierile este raportata la pretul de constructie a autostrazilor.
Potrivit lui Gheorghe Boeru, presedinte al companiei Romair Consulting, costul mai mic cu exproprierile se transpune intr-un pret mai mic cu realizarea de drumuri. @N