Fondul Monetar Internaţional (FMI) a cerut Guvernului să restituie companiei Boeing ultimul avion tip 737-800, închiriat de Tarom în urmă cu patru ani, sau să reuşească să reducă rata de chirie la nivelul pieţei, procedură care să fie încheiată cel târziu până la sfârşitul lunii martie a acestui an.
FMI a mai solicitat ca Tarom să aplice un program de reducere a cheltuielilor prin revizuirea rutelor de călătorie, a flotei de aeronave şi a structurii de organizare, relevă scrisoarea de intenţie convenită în urma ultimei misiuni de evaluare, din ianuarie-februarie, obţinută de MEDIAFAX.
Guvernul a primit în schimb acordul FMI pentru a prelungi din nou, cu două luni, termenul de vânzare pe Bursă a 20% din acţiunile deţinute de stat la operatorul aerian. În aceste condiţii, prospectul de vânzare va fi publicat până la sfârşitul lunii mai, iar procedura va fi încheiată până la finele lunii iunie.
Înţelegerea iniţială dintre Guvern şi FMI era ca pachetul de acţiuni să fie vândut până la finele anului 2011, urmând ca ulterior, atunci când condiţiile pieţei o vor permite, să fie cedat controlul companiei. În contextul întârzierii procesului de selectare a intermediarului pentru listarea la Bursă, cele două părţi au convenit ca termenul de finalizare a procedurii să fie amânat până la sfârşitul lunii aprilie a acestui an, termen din nou amânat acum, în urma ultimei misiuni de evaluare.
La sfârşitul anului 2008, Tarom a închiriat trei avioane Boeing 737-800 Next Generation, pe o perioadă de cinci ani. Prima aeronavă a fost recepţionată la 20 noiembrie 2008, a doua la începutul lunii decembrie 2008, iar a treia în februarie 2009.
La sosirea în ţară, aeronavele au fost stropite cu şampanie de conducerea Ministerului Transporturilor şi a companiei Tarom, conducerea operatorului aerian susţinând atunci că avionul are un consum cu până la 50% mai