Autostrada Sibiu - Piteşti, cel mai dificil şi mai scump tronson al Coridorului IV paneuropean, va fi şi una dintre cele mai grele misiuni ale noului ministru al transporturilor Alexandru Nazare.
La numai 31 de ani, noul şef al transporturilor va trebui să realizeze ceea ce niciunul dintre predecesorii săi, nici Radu Berceanu, nici Anca Boagiu, nu a reuşit, şi anume să treacă munţii cu o autostradă.
Dacă iniţial Transporturile se gândeau la un parteneriat public-privat pentru Sibiu - Piteşti, mai nou ministerul a hotărât să construiască autostrada din fonduri europene.
"Am luat decizia ca Sibiu - Piteşti să fie finanţat prin POS-T 2014-2020 şi cu aceasta să încheiem Coridorul IV paneuropean", a declarat Anca Boagiu, fostul ministru al transporturilor, la conferinţa de bilanţ de la finalul săptămânii trecute, înainte de a-i preda ştafeta lui Alexandru Nazare. Astfel, Boagiu i-a lăsat lui Nazare "moştenire" construirea uneia dintre cele mai importante şi utile autostrăzi din România, tronsonul care dublează Valea Oltului.
Autostrada Sibiu - Piteşti, cu o lungime de 116,6 kilometri şi o valoare estimată la circa 3,2 miliarde de euro, reprezintă o alternativă de traversare a munţilor la autostrada Comarnic - Braşov - Făgăraş. Discuţiile privind construirea acestui tronson au fost reluate la începutul anului 2010, când ministru al transporturilor era Radu Berceanu, acestea continuând şi în mandatul Ancăi Boagiu, care a spus în repetate rânduri că autostrada Sibiu - Piteşti ar urma să fie construită în parteneriat public-privat.
În căutare de investitori interesaţi să finanţeze construirea acestui tronson, Anca Boagiu a mers inclusiv în China în vara anului trecut, însă nu s-a întors cu niciun rezultat.
Autostrada Sibiu - Piteşti ar urma să fie gata până în 2016, a mai anunţat fostul ministru al transporturilor Anca Boagiu. Tronsonul ar u