74% dintre europeni nu știu la ce număr pentru apeluri de urgență să sune atunci când călătoresc în Uniunea Europeană. Comisia Europeană a lansat o nouă campanie pentru promovarea numărului unic de urgenţă.
Doar 34% din persoanele care călătoresc frecvent şi 26% dintre toţi europenii ştiu că 112 este număr european unic de urgenţă, la care pot suna când au nevoie de asistenţă.
În contextul în care milioane de europeni și de turişti străini au nevoie de acces la serviciile de urgență în interiorul și în afara țării lor în timp ce călătoresc, Comisia Europeană a lansat o nouă campanie de promovare pentru 112.
Numărul de urgenţă va apărea pe bilete electronice, în revistele de la bordul avioanelor, şi pe paginile de internet ale companiilor importante de transport aerian şi feroviar.
Mai mult, toți cetățenii europeni pot avea acces la aplicații pentru telefoanele mobile, în propria limbă, dedicate numărului 112. Aceasta pentru că, în ultimii ani, au fost dezvoltate numeroase aplicații mobile pentru numărul de urgenţă, dar se mai pot face multe în acest domeniu.
„Dacă ştii şi suni la numărul 112, poţi salva o viaţă”, spune vicepreședintele CE, Neelie Kroes.
112 este numărul european unic pentru apeluri de urgență, la care se poate suna gratuit de pe telefoane fixe sau mobile, pretutindeni în blocul comunitar. Numărul pune apelantul în legătură cu serviciile de urgență competente (cum ar fi: poliția locală, serviciul de pompieri sau serviciile medicale) și este disponibil 24 de ore din 24.
Danemarca, Finlanda, Malta, Olanda, Portugalia, România și Suedia au decis ca numărul 112 să devină unicul sau principalul lor număr național pentru apeluri de urgență. În plus, 112 poate fi apelat și în țări din afara UE, precum Croația, Muntenegru și Turcia.
Ucraina s-a angajat și ea să introducă acest număr în orașele care vor găz