In urma cu 7 ani, Tnuva Romania intra pe piata romaneasca, cu o investitie de peste 50 mil. euro intr-o unitate de productie si o ferma in Popesti Leordeni. La intrarea pe piata compania visa sa obtina afaceri anuale de 50 milioane de euro, in 3 ani de la demararea operatiunilor. Visele au fost insa spulberate rapid. Anii au trecut, incasarile nu au venit in ritmul scontat, iar datoriile s-au acumulat.
Tnuva Romania este oficial in faliment din 24 ianuarie, cand Tribunalul Ilfov a deschis procedura. Operatiunile firmei au incetat si produsele au disparut de pe piata. Specialistii sunt de parere ca piata nu va resimti acut disparitia Tnuva, pentru ca producatorul avea o cota mica, de circa 5%, care creeaza insa oportunitati pentru concurenti.
„Piata produselor lactate are un bun potential de dezvoltare pe termen mediu si lung, dar drumul pana acolo este sinuos si complex. De aceea, o strategie clara de diferentiere, o politica riguroasa de produse, eficienta operationala si controlul riguros al costurilor sunt esentiale pentru a asigura succesul in aceasta industrie", a declarat pentru Wall Street.ro, Bogdan Belciu, partner, servicii de consultanta pentru management in cadrul PwC Romania.
In ceea ce priveste efectele retragerii Tnuva de pe piata lactatelor, este de asteptat ca impactul sa nu fie foarte mare, avand in vedere cota redusa de piata, spune Belciu. El a adaugat insa ca „si in aceste conditii, disparitia unui jucator creeaza oportunitati pentru celelalte companii care actioneaza pe aceasta piata, cu atat mai mult cu cat acestea se confrunta de trei ani cu scaderea consumului”.
Si Raul Ciurtin, presedintele si directorul general al Albalact, spune ca sunt cateva categorii de produse unde Tnuva a lasat loc liber, chiar daca feliile de piata sunt mici.
Care este riscul ca alte companii sa ajunga in situatii dificile similare