Dacă urci în oricare dintre trenurile ce pleacă din Timişoara şi circulă pe distanţe lungi, la vagonul de dormit sau la cuşetă nu mai primeşti lenjeria de bumbac călcată şi apretată cu care te-ai obişnuit, ci lenjerie de unică folosinţă. Un lucru bun din punct de vedere igienic. Problema este că, fiind din poliester, aceasta este transparentă, se rupe uşor şi generează arsuri şi mâncărimi cutanate.
Lenjeriile de unică folosinţă, măr al discordiei între călători şi ceferişti
Pentru cei care trebuie să parcurgă sute de kilometri cu trenul şi vor să evite oboseala orelor de stat în scaun, călătoria la cuşetă sau la vagonul de dormit este aproape obligatorie. Doar că, în loc de odihnă, unii călători au parte de stare de iritare, cauzată de disconfortul produs de lenjeria de pat.
Lenjeriile din bumbac au fost înlocuite recent cu lenjerie de unică folosinţă din poliester. Aşa că unii refuză să le utilizeze şi preferă să folosească drept faţă de pernă propriile haine.“Lenjeria de la cuşeta C.F.R. este foarte fină. Mai fină decât pânza de păianjen, demnă doar de obrazul ministrului Transporturilor şi a echipei manageriale. Sper că o fi probat-o. Cum te aşezi pe acestă lenjerie, te înfierbântă de zici că ai temperatură, ce să mai spun de confort?”, spune Marieta. Un alt călător denumeşte măsura înlocuirii vechilor cearşafuri din bumbac cu cele din fibre sintetice ca fiind “o bătaie de joc, o dovadă a scăderii calităţii serviciilor C.F.R. de la an la an, în contextul scumpirii preţurilor la biletele de călătorie”.
Întrebaţi care a fost motivul pentru care s-a renunţat la vechea lenjerie, care a fost înlocuită cu acesta, ca din hârtie, controlorii din vagoanele de dormit ridică din umeri şi spun că au mai primit reclamaţii privind calitatea acesteia, dar că a fost o decizie a conducerii.
Conducerea în acest caz este repr