O armată de experţi încearcă la Budapesta şi la Moscova să găsească o soluţie pentru salvarea Malev, operatorul naţional de transport aerian din Ungaria care şi-a încetat operaţiunile în urmă cu două săptămâni.
Perspectiva pierderilor pe care statul ar trebui să le suporte dacă Malev este desfiinţat şi a valului de şomeri care ar urma, a determinat guvernul de la Budapesta să formeze o echipă din experţi în traficul aerian şi foşti angajaţi ai companiei, scrie presa ungară.
Oficiali din Ungaria au negociat, de asemenea, cu Compania Internaţională de Leasing Financiar (ILFC) pentru a închiria o parte din flota de avioane, ceea ce este necesar pentru ca zborurile să poată fi reluate, potrivit Portfolio.hu. Între timp, la Moscova au loc discuţii cu managementul Vneshekonombank, acţionarul minoritar al Malev. Banca de dezvoltare rusească a negociat cu o echipă ungară în urmă cu două săptămâni, iar săptămâna trecută a avut loc consultări în privinţa unui nou împrumut care ar putea salva Malev. Instituţia de credit a acordat în total împrumuturi de 120 milioane de euro pentru operatorul aerian, la care deţin o participaţie de 5%. Negocierile s-au încheiat fără succes, însă vor fi reluate.
Prăbuşirea companiei aeriene a fost accelerată de neplata datoriei către operatorul aeroportului din Tel-Aviv, care nu a mai permis decolarea avioanelor Malev, precum şi de lipsa unei garanţii bancare de 30 milioane de euro. Această sumă a fost solicitată de către Asociaţia Internaţională de Transport Aerian (IATA) pentru utilizarea sistemului de e-ticketing. Nici băncile comerciale, nici banca ungară de dezvoltare (MFB) nu au putut oferi această garanţie, iar Malev a decis să oprească la sol aparatele de zbor.
Guvernul ungar insistă că pentru a opera o companie aeriană viabilă financiar, "este esenţial să existe un investitor cu un capital solid a cărui str