CFR Călători va închiria toate spaţiile publicitare, pentru a-şi majora în acest an veniturile cu şase procente. Totodată, compania va încerca să găsească, împreună cu Ministerul Finanţelor, o schemă de reducere a arieratelor cu 300 milioane lei, până la sfârşitul lunii iunie a acestui an, informează Mediafax.
Măsurile de creştere a veniturilor companiei CFR Călători au fost impuse Guvernului de către Fondul Monetar Internaţional (FMI) şi incluse în scrisoarea de intenţie convenită în urma ultimei misiuni de evaluare, din ianuarie-februarie.
Documentul relevă, totodată, că CFR Călători va angaja un consultant care să stabilească, până la sfârşitul lunii mai, pachetul social minim de servicii care trebuie asigurat populaţiei în raport cu cheltuielile aferente, analiză care să fie urmată imediat de "acţiuni corespunzătoare".
În vara anului trecut, Guvernul luase în calcul închiderea unor tronsoane feroviare incluse în pachetul minim social, dacă veniturile colectate din serviciile prestate nu însumează cel puţin jumătate din nivelul estimat.
Reanalizarea necesităţii de menţinere a acestor rute în funcţie de încasări va reprezenta o clauză care va fi introdusă, prin act adiţional, în contractul încheiat de stat cu fiecare operator feroviar de călători, iar gradul de colectare a veniturilor va fi verificat trimestrial.
Pachetul minim social cuprinde un număr de trenuri de persoane şi trasee menţinute în funcţiune din considerente sociale şi pentru garantarea liberei circulaţii a persoanelor, chiar dacă din serviciile prestate sunt înregistrate pierderi. O parte dintre aceste trasee sunt operate de către firme private, cu subvenţii plătite de stat.
Pachetul minim social este stabilit de către ministerul de resort anual, pentru întreaga reţea de cale ferată.
CFR Călători se află pe lista companiilor monitorizate de Fondul Monetar Int