Adevărul a testat una dintre cele mai populare game de compacte de pe piața din România. Opel Astra a devenit un model mai arătos, cu un motor mic, dar supraalimentat și cu opționale interesante.
Opel este unul dintre producătorii auto cu o îndelungată tradiție pe segmentul compact. Deși numele Astra a apărut pe piața auto în 1991, această mașină a moștenit calitățile unul model și mai logeviv, Kadett.
Actuala generație Astra J este bazată pe platforma Delta II a General Motors și a fost prezentată pentru prima dată la Salonul Auto de la Frankfurt în 2009. Am testat și noi această mașină într-o versiune specială, și anume cea dotată cu motorul 1,4 l turbo ce produce 140 CP.
CLICK PE POZE PENTRU FOTOGALERIE CU OPEL ASTRA ŞI CONCURENŢII SĂI!
Odată cu actuala generație Astra a demonstrat că se poate reinventa. Nu mai este o mașină plicticoasă din punct de vedere al designului, iar interiorul său este mai bine proiectat și capătă multe puncte în plus datorită materialelor folosite și a finisajelor. Interiorul Opel Astra a evoluat foarte mult, la fel și gama de opționale. Felul în care arată cockpitul te duce cu gândul la mașinile premium. Este de remarcat ergonomia interioară, suportul lateral oferit de scaune, liniile planşei de bord, combinația de culori din interior sau spaţiile numeroase de depozitare. Vizibilitatea este și ea foarte bună, iar înclinarea coloanelor A este rezolvată prin intermediul unor ferestre triungiulare care elimină eventuale unghiuri moarte.
Din exterior, noua generație arată foarte bine, numeroase elemente de design fiind preluate de la Insignia, dar adaptate perfect pentru un hatchback. O impresie puternică este lăsată și de echiparea Sport dar şi anumitor dotări opţionale, care fac această mașină să arăte mai agresiv.
5 stele EuroNCAP
La drum, motorul trage bine m