Autostrada A2, sectorul Bucureşti-Feteşti a continuat şi ieri să stea închisă, chiar dacă pe toate drumurile naţionale învecinate, şi chiar şi pe cele judeţene, se putea circula. Imaginile luate ieri ale autostrăzii de pe pasajul de traversare a acesteia la Cernica, judeţul Ilfov, la 4-5 kilometri de centura Bucureşti, arăta că starea acesteia era relativ bună, carosabilul fiind acoperit cu un strat de zăpadă de câţiva centimetri, pe ambele benzi de circulaţie ale sensului spre Feteşti. Câteva camioane ale firmei Romstrade, folosite vara la căratul balastului şi pe care au fost montate lame, curăţau sensul spre Constanţa.
Accesul pe autostradă de pe centura Bucureşti era permis doar pe sensul de intrare în Capitală. Pe rampele de acces, urcarea camioanelor se făcea cu greu din cauza zăpezii şi a gheţii formate sub aceasta. Gheaţa nu a fost curăţată de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) înainte ca ninsoarea să reînceapă din nou.
Mai multe camioane ale firmei Straco, care împreună cu Romstrade, deţine contractul de deszăpezire a autostrăzii, aşteptau semnalul pentru a pleca să încărce zăpada strânsă. "S-au format mormane de zăpadă la kilometrul 20, iar camioanele se duc să o încarce", explica un angajat de la o firmă implicată în administrarea autostrăzii.
Şase autofreze vechi, flota de iarnă a României
Incărcarea zăpezii cu buldo-excavatoarele în camioane şi apoi transportarea acesteia de pe autotradă este o modalitate primitivă de eliberare a carosabilului. Din acest punct de vedere, utilajele cu cea mai mare eficienţă sunt autofrezele. Avantajul lor este că avansează continuu, nu presupun manevrarea lor pe loc sau înainte-înapoi precum buldo-excavatoarele. Autofrezele de zăpadă nu întâmpină problema unui loc de depozitare a zăpezi deoarece o aruncă pe câmp la 40 de metri de zo