Dezvoltarea online-ului si cresterea investitiilor atrase face ca tot mai multe companii sa se alature asociatiei industriei de marketing si publicitate online, IAB Romania. Dupa ce in 2011, Google Romania a devenit membru, recent, si compania de cercetare GfK s-a alaturat IAB.
Cu toate acestea, studiul privind investiile in publicitatea online (ROADS) va fi realizat, in continuare, de cei de PwC.
Despre toate acestea, dar si despre extinderea asociatiei, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Ioana Anescu, director Executiv al IAB Romania.
DailyBusiness.ro: Avand in vedere ca GfK a devenit membru al IAB, studiile ROADS vor mai fi realizate de PwC?
IAB: Studiul ROADS este si va fi facut in continuare cu PwC, atat pentru ca avem o colaborare excelenta, cat si pentru ca firma este un parteneriat la nivel european. Membershipul GfK nu interfereaza in colaborarea cu cei de la PwC.
DB: Estimati ca in 2012 IAB va mai atrage si alti membri?
IAB: Da. Intentia noastra ca asociatie este sa crestem constant numarul de membri pentru ca asa putem creste si implicarea lor, numarul de proiecte derulate sub egida IAB Romania si reprezentativitatea la nivel de industrie. Pe masura ce vom demara sau accelera proiectele propuse pentru anul acesta sunt convinsa ca tot mai multe companii din domeniu vor gasi beneficii relevante pentru ele in membershipul IAB, fie ca sunt agentii, publisheri sau advertiseri.
BD: In aceste conditii, care va fi evolutia pietei de publicitate online in prima jumatate a lui 2012?
IAB: Avand in vedere ca nu suntem nici macar la jumatatea semestrului 1 al 2012, ma feresc sa fac o estimare a acestui inceput de an.
DB: Cati membri numara in prezent IAB Romania si cum se situeaza fata de organizatiile similare din alte tari?
IAB: In prezent IAB Romania are 52 de membri. Comparativ, IAB