Judecătorii craioveni anulează pe bandă rulantă amenzile date de Compania de Drumuri pentru lipsa rovinietei, cel mai adesea pentru că procesele-verbale primite prin poştă de şoferi sunt semnate electronic şi nu olograf, aşa cum prevede legea
După ce a pierdut mii de procese cu proprietarii de autovehicule care şi-au cerut înapoi taxa de poluare, statul are acum o altă problemă: a început să piardă unul după altul şi procesele cu şoferii care contestă în instanţă amenzile pentru lipsa rovinietei. Unul dintre motivele pierderii proceselor şi, implicit, al pierderii banilor din amenzi care ar fi trebuit să ajungă la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) îl reprezintă o gafă făcută chiar de această instituție. Judecătorii au constatat că CNADNR amendează şoferii care încalcă legea circulând pe drumurile naţionale fără rovinietă printr-o altă încălcare a legii.
Cine şi cum dă amenda
Potrivit unui comunicat al CNADNR, începând cu 1 octombrie 2010, controlul rovinietei se face fie automat, prin intermediul camerelor fixe, fie în trafic, de poliţişti de la Rutieră, care pot fi însoţiţi de inspectori ARR şi CNADNR.
Camerele video „citesc“ numărul de înmatriculare al autovehiculului, care este verificat apoi în baza de date centrală. În cazul în care numărul de înmatriculare nu este găsit în baza de date cu cei care au plătit rovinieta, CNADNR identifică proprietarul maşinii în baza de date a Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor şi îi trimite șoferului amenda acasă. Potrivit legii, CNADNR are la dispoziţie şase luni pentru a întocmi procesul-verbal de contravenţie şi o lună după aceea pentru a-l trimite şoferului depistat circulând fără rovinietă.
Controlul în trafic se face cu ajutorul unor „terminale mobile“. Agentul introduce numărul de înmatriculare şi află dacă