Oamenii spun că banii nu pot cumpăra dragostea. Însă tot oamenii vor cheltui, mâine, zeci de miliarde de dolari pentru a sărbători Valentine's Day. Cei mai entuziasmaţi sunt, de departe, americanii, care vor cheltui 17,6 miliarde de dolari. Aproape patru miliarde de dolari vor merge doar pe cinele romatice, iar mai bine de trei miliarde pe bijuterii.
Sume la fel de importante cheltuiesc şi europenii şi, mai nou, şi asiaticii. În spatele acestei "afaceri" înfloritoare stau o puternică industrie de advertising, cultura modernă şi, bineînţeles, căutarea permanentă a dragostei. Sentimente nobile sau nu, operatorii din industria horeca (hotel-restaurant-catering), bijutierii, producătorii de dulciuri şi de jucării de pluş, florarii şi casele de modă au toate motivele pentru a sărbători cum se cuvine Ziua Îndrăgostiţilor.
În SUA, această sărbătoare este depăşită în cheltuieli doar de Ziua Recunoştinţei (30,5 miliarde de dolari) şi, evident, Crăciun (135 de miliarde de dolari), potrivit datelor IBISWorld.
Cheltuielile medii ale americanilor pentru Valentine's Day în ultimii şase ani. INFOGRAFIE: Monetate
În 2011, Valentine's Day "la ea acasă", în SUA, a arătat cam aşa:
- 17 miliarde de dolari cheltuiţi în total
- 1,7 miliarde de dolari cheltuiţi pe flori
- 3,4 miliarde de dolari pe cinele la restaurant
- 3,5 miliarde de dolari pe bijuterii
- un bărbat a cheltuit, în medie, 112,65 dolari
- o femeie a cheltuit, în medie, 51,56 dolari
- cei care au cheltuit cele mai mari sume au vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani
- cheltuielile scad drastic pentru cei cu vârste de peste 35 de ani
- o duzină de trandafiri a costat s-a scumpit de la 59 la 80 de dolari
- 196 de milioane de trandafiri sunt cultivaţi anual doar pentru Valentine's Day
- 71% dintre florile vândute de Ziua Îndrăgo