Site-ul Pinterest, unde utilizatorii distribuie fotografii, este una dintre reţelele de socializare cu cea mai mare creştere a traficului şi ar putea deveni un „Facebook pentru femei”, scrie Daily Mail.
Reţeaua de socializare are 12 milioane de utilizatori în SUA, dintre care 58% sunt femei, notează sursa. Mai mult, Techcrunch scrie că, dintre cele peste un milion de Like-uri ale paginii Pinterest de pe Facebook, 97% sunt date de femei.
Pe site, utilizatorii distribuie fotografii şi link-uri cu lucrurile de care sunt pasionaţi, de aici şi numele Pinterest, o combinaţie între „pin” – a agăţa (pe un panou, avizier) şi „interest” – interes, în engleză.
Deşi a fost lansat în martie 2010, site-ul funcţionează încă pe bază de invitaţii, ceea ce înseamnă că traficul va creşte şi mai mult după ce se va putea înscrie oricine, scrie Daily Mail.
Chiar şi aşa, între martie şi decembrie 2011, traficul a crescut de la 50.000 la 11 milioane de utilizatori, în SUA.
Pinterest, „un Twitter în imagini”
Pinterest a fost numit „o versiune cu imagini a lui Twitter”, pentru că utilizatorii pot să devină „urmăritori” (followers) ai celor care împărtăşesc aceleaşi pasiuni. Spre deosebire de Facebook şi Twitter, paginile site-ului Pinterest.com sunt construite dinamic, cu imagini selectate în funcţie de pasiunile utilizatorilor, scrie Daily Mail.
„Facebook şi Twitter se bazează mai mult pe text, Pinterest – pe imagini. E ca şi cum ai face schimb de poze cu un prieten”, explică experţii în social media de la Smart Company.
Cei de la Experian Hitwise, care au publicat cifrele menţionate mai sus, spun că Pinterest are fotografii şi link-uri pentru toate gusturile, dar în special imagini cu decoraţiuni, obiecte de artizanat, haine şi feluri de mâncare. „Nu e de mirare că utilizatorii sunt în majoritate femei”, comentează compania de mon