Companiile de familie italiene sunt forțate să încerce să atragă capitalul privat pe măsură ce băncile de care afacerile lor au depins până în prezent înăspresc condițiile sau chiar îngheață creditarea.
Mediul de afaceri italian este compus, în special, de companii mici și mijloci deținute în familie, majoritatea preferând, în mod tradițional, creditul bancar pentru susținerea dezvoltării datorită reticenței față de amestecul altora în afacerile lor.
Cu toate acestea, criza datoriilor suverane a dezvăluit că băncile italiene se numără printre cele mai șubrede din Europa, multe dintre acestea, printre care și UniCredit, fiind nevoite să-și reducă liniile de creditare în încercarea de a-și mări propriile niveluri de capital, arată CNBC.
Citește mai multe despre problemele cu care se confruntă firmele mici și mijlocii italiene pe timp de criză economică
Drept rezultat, companiile italiene, care sunt mult mai dependente de împrumuturi pe termen scurt decât în alte țări, sunt forțate să-și regândească modelele de afaceri în cadrul unor transformări culturale majore.
„Faptul că băncile au devenit reticente în a elibera resurse înseamnă că multe companii vor încerca să atragă capital privat din necesitate”, a declarat Mauro Moretti, partener la firma londoneză de capital privat Hutton Collins.
Potențialele avantaje au fost ilustrate în mod dramatic luni, când Investindustrial, firma de capital privat care deține brandul de motociclete de lux Ducati, a anunțat că dorește să-l vândă pentru 1 miliard de lire sterline (1,6 miliarde de dolari), de trei ori investiția inițială din 2005.
„Afacerea Ducati demonstrează în mod clar că există oportunități majore pentru firmele de capital privat în Italia, oportunități care au fost ignorate până în prezent”, a declarat Fabio Lorenzo Sattin, președinte și partener fondat