Deloitte implementează în România „Executive Training Programme”(ETP) (Program de Instruire a Managerilor), o iniţiativă finanţată de Comisia Europeană, care oferă companiilor europene, implicit şi celor româneşti, pregătirea comercială, lingvistică şi culturală necesară pentru a avea ajunge să lucreze pe pieţele din Japonia şi Coreea de Sud.
Potrivit unui studiu efectuat la cererea Comisiei Europene de către economistul Ronan Lyons de la Universitatea Oxford, companiile româneşti care au relaţii comerciale cu Japonia şi Coreea ar putea beneficia de oportunităţi de export cu o valoare anuală de până la 2 miliarde de euro până în anul 2020. Cercetarea a identificat oportunităţi în domenii precum cel de aparatură electronică, echipament de transport, construcţii şi sănătate (în Japonia), respectiv mediu, tehnologie verde şi sănătate (în Coreea de Sud).
Potrivit raportului Fondului Monetar Internaţional ‘Perspectivele economiei mondiale’, economia Japoniei are perspective de creştere de 18% în intervalul 2010 – 2020, în timp ce estimările de creştere pentru importul de bunuri şi servicii ating 50%, până în 2016. Totodată, creşterea economică a Coreei de Sud este estimată la 53% între 2010 şi 2020, iar raportul anticipează o creştere cu 75% a nivelului importului de bunuri şi servicii până in 2016.
Ce presupune programul „Executive Training Programme”
Procesul de aplicare cuprinde trei etape. În primul rând, companiile trebuie să completeze un formular de exprimare a interesului, gradul acestora de eligibilitate fiind ulterior evaluat de consultanţii Deloitte.Dacă îndeplinesc criteriile programului, se trece la etapa a doua – completarea unui formular de înscriere pentru manageri.
Aplicaţiile sunt evaluate şi candidaţii selecţionaţi sunt invitaţi la Bruxelles pentru teste şi interviuri în cadrul unui centru de evaluare. Primel