În timp ce vânzările de bere scad la nivel mondial, producătorii mici reuşesc să crească în preferinţele clienţilor. Ediţia din acest an a competiţiei "RateBeer Best", care a inclus 140.000 de tipuri de bere de la peste 12.000 de producători din întreaga lume, a scos la iveală faptul că micii producători de bucură de cel mai mare succes.
Industria este dominată de patru nume mari: InBev, SABMiller, Heineken şi Carlsberg. Aceste companii controlează jumătate din piaţa mondială a berii. Însă, la nivel mondial - inclusiv pe pieţele mari, mature (precum Europa de Vest şi SUA), vânzările de bere scad. Unii producători reuşesc însă să-şi sporească vânzările. Berăriile mici, independente, au înregistrat o creştere de 11% a livrărilor. La nivel mondial, numărul producătorilor de bere a crescut cu 16% în 2011 faţă de 2010.
Ce anume determină aceste schimbări în preferinţe şi, prin urmare, diferenţele de vânzări între producători? De la gust până la preţ, tradiţie şi obişnuinţă, factorii sunt numeroşi şi câteodată greu de explicat. Ediţia din acest an a competiţiei "RateBeer Best" a inclus 140.000 de tipuri de bere de la peste 12.000 de producători din întreaga lume. Potrivit clasamentului rezultat în urma competiţiei, primele 50 de locuri în preferinţele băutorilor de bere au fost ocupate numai de sortimente fabricate de berării mici, independente.
În SUA, aceşti producători au o cotă de piaţă de numai 5%, însă aceasta este în continuă creştere. Tocmai de aceea, marile companii stau practic la coadă pentru a le cumpăra. A fost cazul berăriei Goose Island, preluat recent de InBev.
1. Westvleteren 12
Produsă de: Westvleteren Abdij St. Sixtus
Tip: Quadrupel (brună)
Origine: Westvleteren, Belgia
Mica Abaţie a Sfântului Sixtus atrage anual mii de turişti. Fără îndoială, aceştia vin în primul rând pentru berea produsă de