În România, în acest moment, activitatea de deszăpezire de mare amploare este o luptă cu morile de vânt, susţin "regii asfaltului". Cu toate acestea, spun ei, au suplimentat "de la ei" numărul utilajelor trimise pe teren, deci fără a fi plătiţi pentru acest lucru, fiind astfel vorba, după cum spun unii dintre ei, despre "muncă patriotică".
"În momentul de faţă am 512 utilaje pe teren. Dintre ele 80 le-am scos eu, de la mine, fără niciun cost suplimentar pentru Companie (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - CNADNR, n.r.). Atâta am, atâta pot să fac. Mai mult nu am cu ce să ajut", a declarat pentru gândul Dorinel Umbrărescu, patronul grupului UMB Spedition, care ocupă locul 9 în topul celor mai mari miliardari din România, editat de Forbes, cu o avere estimată anul trecut la 350-380 de milioane de euro.
Întrebat dacă i s-a cerut, de către oficiali, să suplimenteze numărul de utilaje, omul de afaceri din Podu Turcului, judeţul Bacău, a răspuns că "nu l-a împins nimeni de la spate". "Le-am scos eu. Nu trebuia să îmi ceară nimeni. Când e nevoie, e nevoie. Ce era să fac?", a adăugat el.
Conform datelor obţinute de gândul de la CNADNR, firmele deţinute de Dorinel Umbrărescu, UMB Spedition şi Tehnostrade, singure sau alături de altele, în consorţii, au semnat contracte de întreţinere, inclusiv de deszăpezire în valoare totală de circa 387 de milioane de euro pentru 14 regiuni, respectiv peste 35% din valoarea totală a contractelor multi-anuale semnate de CNADNR.
Noul ministru al transporturilor, Alexandru Nazare, le mulţumeşte pentru "donaţii"
"Donaţiile" marilor patroni de firme care se ocupă de reabilitarea şi deszăpezirea reţelei de drumuri naţionale, au fost apreciate şi de noul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare.
"În momentul de faţă CNADNR are 64 de utilaje suplimentare, puse la dispoziţie gra