Scaderea populatiei cu circa 2,6 milioane de persoane la 19 milioane de oameni in ultimii zece ani ar putea afecta in unele cazuri strategiile si bugetele de marketing ale companiilor, insa lucrurile depind mai ales de profilul sociodemografic al populatiei si mai putin de diminuarea totala, au afirmat pentru Wall-Street.ro mai multi specialisti in strategie.
“Ca si bugete cred ca este prematur sa vorbim despre modificari. Pentru ca bugetele au tot fost taiate de criza, insa nu este exclus sa scada si mai mult intrucat consumul scade si el”, afirma Alina Tudose, managing director si managerul departamentului de strategie al Cohn&Jansen JWT, agentie de publicitate cu afaceri de circa 2,5 milioane de euro anul trecut.
Ea adauga ca strategiile companiilor s-ar putea schimba in perioada urmatoare pentru ca in prezent firmele au mai multe date actuale despre populatie.
“In zilele noastre, succesul in business este din ce in ce mai mult bazat pe segmentare, pentru ca produsul care sa se potriveasca oricarei nevoi nu mai exista. Aceste rezultate, cand vor fi finale, pot fi interpretate creativ si pot ajuta la crearea unor produse de nisa, care sa raspunda la nevoi specifice. De exemplu, pentru o populatie imbatranita pot sa lansez un produs mai usor de folosit, sau pentru ca stiu exact cati, ce varsta si ce venituri au oamenii din Barlad pot sa trasez niste modele de consum si sa imi dau seama ce le lipseste sau, pentru ca observ o usoara migrare a tinerilor catre zonele rurale, poate fac o agentie imobiliara specializata”, afirma Tudose.
Managerul spune ca priveste cu ingrijorare o posibila reasezare a bugetelor companiilor, mai ales in cazurile in care agentia este platita cu procent din totalul vanzarilor. “Mai putini inseamna si consum mai mic”, adauga sefa Cohn&Jansen JWT.
De altfel Florin Ionescu, strategic planner in agenti